150
.
CREACIÓN Y COMPOSICIÓN COREOGRÁFICA
Sessions:
Lloc:
Al centre
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
1r ESO |
2n d'ESO |
3r d'ESO |
4t d'ESO |
1r de batxillerat |
2n de batxillerat |
Cicle formatiu 1 |
Cicle formatiu 2 |
Adults |
Responsable/s
Doryan Suárez. | .Ballarina professional d'origen cubà, amb experiència docent. | |
Descripció
TÈCNICA DE DANSA CONTEMPORÀNIA
Començarem amb un escalfament basat en cinc principis: exploració de la nostra respiració, ús del terra per obrir noves possibilitats al moviment, transferència de pes, control del centre i connexió entre les diferents parts del cos.
Després hi haurà seqüències molt físiques i frases desplaçades, que animaran a moure's lliurement per l'espai.
El moviment ens farà conscients de l'ús del pes i de la fluidesa orgànica o inorgànica de la composició, a la vegada que ens comprometrà a l'espai de manera multidireccional.
IMPROVISACIÓ
Aquesta part de la clase es basa en la creença (vertadera o falsa) que tot moviment és dansa; tenint aquesta afirmació com a punt de partida, cercarem el "moviment autèntic" individual, per conèixer, així, les possibilitats, les tendències i, en definitiva, la petjada de cadascú a l'hora de ballar.
S'utilitzaran pautes i certes regles de diferents exercicis d'improvisació, amb l'objectiu de despertar noves formes de pensar i de fer dansa.
COMPOSICIÓ
Com comença una composició?
L'art de la composició té les seves pròpies regles, encara que la noció d'art sigui mòbil, lliure i subjectiva. Es treballa el "com" i el "per què" la dansa actua en nosaltres. En aquesta part del taller, s'estudiaran diferents eines de coreologia (mètode d'estudi analític del moviment) i de composició.
Objectius
Aquest taller té l'objectiu de treballar la improvisació i la composició, així com millorar la tècnica de dansa contemporània de cada participant.
Les classes comencen amb una preparació física i continuen amb la creació d'una sèrie de frases, el material de les quals serà "manipulat" posteriorment.
Continguts
Conceptes:
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Durant:
Després:
Recursos
Observacions
Disponible el primer i segon trimestres.
Recomanam fer tres sessions.
|